Höh. Matteprov.

Höhö, hade matteprov nu innan lunch (jag suger så grovt på matte att det fan är synd om mig ;)). Satt upptryckt mot ett varmt element så det vart rätt okej :)
Faktiskt så kändes själva provet ganska så bra, men så kände jag för diagnosen jag gjorde i skolstarten och den var inte ens godkännd, så hehe, vi får se hur det blir med detta :p

Lisa har områdesredovisning ikväll så hästarna får stå igen... Blir lätt så på vardagen, men på helgen kommer vi i princip alltid ut om vi inte ska iväg eller så :) Hästarna har ju än så länge bara fått 5 kg hö (ca) till kvällsmat men idag fick dom också frukost. Lukas ballade ur när vi kom både igår och idag, typ pep, sprang runt och bockade lyckligt xD
Vi har också tränat dom under tiden dom fått kvällsmat tills att snällt stå och vänta tills vi säger att det är okej att äta, så nu står dom snällt en meter eller så ifrån maten när vi häller upp och skakar ur tills vi viker undan och säger "varsågod" och så kastar dom sig över maten. :3 Bara för någon vecka sedan knödde dom, snodde mat så fort man vände bort blicken och accepterade inte ett nej, det blir ju liksom obehagligt så.
Att träna sina hästar vid fodring är helt klart underskattat, det är liksom så otroligt lätt att lära in och det blir behagligt och säkert att mata sina hästar.


Men men, ska ha bildteori nu! :D

//Elin

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback