Lille pållen <3

Ska bara flika in med att min lille pålle var duktig idag :) han bockade inte en enda gång - och han har vart väääääldigt bockig det sista o.o, han lyssnade även bra på båda start och stopp, fick även en fin galoppfattning (i vanliga fall brukar han bocka iväg, eller inte fatta galopp alls!) han fattade direkt och höll en relativt lugn galopp upp för backen. Min lille farbror har haft ganska svårt att slappna av i ridningen, men det börjar komma nu, är väääääldigt glad för det :o
Känner även att jag har börjat få en ok koll när jag leder honom, för er som inte vet så har Lukas kutat iväg - ut på ängar, trädgårdar, stigar, rakt ut i vägen, eller jag alla de ställen som jag inte velat att han ska gå. Men nu, ääntligen efter ett halvår ca känner jag att jag börjar få relativ koll, känns faktiskt vääldigt skönt - har mått så dåligt vid tanken "Jag kan inte leda min egna häst.." Men den börjar som smått släppa, den finns.. men den är inte lika stark!

För övrigt tycker jag att ni kan komma på något roligt ämne som jag kan skriva ett åsiktsinlägg om :))
så, kommentera :D
Förlåt för tråkigt inlägg </3
//Lisa

Kommentera inlägget
Postat av: Mamma

Skönt att du gör såna framsteg med knäpphästen :D

2011-10-24 @ 20:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback