Bus i kylan

Har nyss kommit in efter att ha busat en stund med pållarna i hagen och gett dem lite morötter. Det hela var mest på lek men jag la mycket fokus på hur jag förde mig när jag kommunicerade med dem. Jag vill inte jaga dem och få dem att känna sig hotade och att det skulle vara därför de sprang. Jag vill att de leker med mig och håller sig runt mig och kommer när jag skapar ett "drag" genom att huka ner. 
 
Så genom att föra mig på ett tydligt men inte jagande eller hotfullt vis som jag ser att många ofta gör när de rastar sina hästar ifrån marken. Jag var noga med eftergiften och hela leken var helt frivillig. De var lösa och kunde lämna mig och springa i väg till en annan del av hagen närhelst de ville. Det hände så klart några gånger, framförallt om jag inte riktigt tänkte på vart jag satte fötterna (t ex kom framför drivlinjen av misstag och på så vis fick dem att vända och ta en annan väg) men för det mesta så valde de att gå och springa runt mig på volt och stannade eller kom in till mig så fort jag hukade eller satte mig i snön. Jag vet inte riktigt hur länge jag var ute men vi blev alla lite andfådda i alla fall så lite fett har de förhoppningsvis bränt. Men framförallt så har de fått lite uppmärksamhet. 
 
Tog några halvkassa bilder ifrån mitt perspektiv: 
Gullig totto som vill hälsa när jag kommer in i hagen. 
Luuuurv <3
En till gullig totto som vill säga hej med sitt lurv. 
Trav på volt - inkallning
Inkallning. Denna gången valde båda att stanna kvar ute på volten men de gjorde ändå det jag frågade efter = stanna och vända sig inåt mot mig. 
Totto skrittar på volt.
Inkallning.
Och denna gången valde Fiona att komma ända in till mig och flåsa mig i ansiktet en stund. Petra var dock inte inbjuden tyckte Fiona så hon höll sig utanför och väntade på nästa förfrågan ifrån mig. 
Superstiligt
Arg pålleFåna..
 
//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Yvonne

Härliga bilder på gosepluttarna! De såg ut att ha roligt när jag tittade iallafall :-)

Svar: :D
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-12-07 @ 19:07:33
Postat av: Lisa

petra e så ful <3

Svar: Jäääätteeeeeefulish <3
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-12-07 @ 19:51:13
Postat av: Annie

Vad fina hästar!

Svar: Ja, visst är de! :)
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-12-09 @ 18:50:08
URL: http://anniefahlander.blogg.se
Postat av: Mikxki

Vilka härliga bilder :)

Svar: tack! c:
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-12-09 @ 21:14:55
URL: http://mikxki.blogg.se
Postat av: Agnes

Gud så fina hästar :D

Svar: Visst är de! C:
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-12-12 @ 08:09:05
URL: http://agnesahlgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback