Dagens ridning

Idag red jag Hanna, efter att hon stått tre dagar. Trodde hon skulle explodera eller något, men det har allvarligt talat aldrig gått så bra på ett ridpass som det gjorde idag.
 
Hon har ju stått tre dagar, som jag skrev, och idag ville hon faktiskt ut. Annars brukar hon vara lite småsur när jag hämtar henne, haha. Hon var lugn redan från början, vilket gjorde mig lugnare och det var skönt att känna så. Hon stod stilla under både sadling och tränsning och var så duktig så.
 
Red till en äng och då kände jag lite trots, men det gick över när jag kom in i inhängnaden. Då blev hon istället lite pigg, och jag fick korta upp tyglarna lite och vara med hela tiden, då gick det bra. Hon försökte bocka en gång, men efter en tillrättavisning så slutade hon direkt.
 
Gick lite på en volt, jobbade mycket med känklarna och hon lyssnade bra på det. Testade även att hon skulle stanna bara genom att jag lutade mig bakåt och spänge musklerna i ryggen, det lyssnade hon direkt på! :D Som ni kanske vet, så vill jag använda mig av händerna, som leder till bettet, så lite som möjligt.
 
Sedan gick jag lite fram och tillbaka, mer halter och lite mer tryck med skänklarna. Red nog inte i mer än i en kvart, men det räckte gott och väl, och det kändes bra att sluta när jag gjorde det. :)
 
Dagens ridpass har verkligen lyft upp mig, och jag tror Hanna är nöjd hon med! :D
 
 
// Emmy

Kommentera inlägget
Postat av: Kajsa

Så fin häst :)

Svar: hon tackar dig nog! :D
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-12-13 @ 20:27:39
URL: http://kajzas.blogg.se
Postat av: ADARAS.se - JULKALENDER PÅ BLOGGEN!

Var gärna med i dagens grymma tävling! :D
http://adaras.se/category/julkalender-2012.html

2012-12-13 @ 21:01:10
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback