Nordens Ark

För några veckor sedan var familjen och jag på Nordens Ark, mysig dag. Fotograferade så klart litegranna, det var dock dåligt ljus och lite halvregnigt så ISOn fick vara hög vilket sänkt kvalitén på bilderna - tyvärr. Men det var inte så mycket folk och djuren var framme så det var trevligt.
 
Jag är så splittrad kring djurparker.. Nordens Ark är ju en av de betydligt bättre parkerna (om man jämför med det som kom upp för några veckor sedan. Minns inte vilken park, men de avlivade utrotningshotade djur för att få plats med nya. Sinnessjukt.), men man ser ju stress och tristess hos många djur. Det var framförallt väldigt påtagligt hos Amurleoparden som rastlöst gick fram och tillbaka längs med staketet och till och med bildat en stig. Man kunde se exakt vart den brukade vända. Men djuren finns ju där för att kunna hjälpa arterna att överleva.. Få upp ögonen på folk och förklara varför djuren hotas av mänskligheten så att folk förhoppningsvis kan bli mer medvetna om vad som sker i världen. Dessutom går ju inträdespengarna till att ta hand om djuren på bästa möjliga vis och för forskning och andra hjälparbeten. 
 
Jaja, här kommer en hög med bilder i alla fall: 
Amurtiger
Brutalt överredigerad bild, yes indeed. Men jag gillade bilden.. Och den var totalt överexponerad så jag försökte lite halvdesperat att rädda den.
Vitryggig hackspett 
Berguv
Pilgrimsfalk, en alldeles bedårande liten dam.
Snöleopard
Skogsren
Pallaskatt, finns det något ljuvligare? Brutalt söt!
Lappuggla
Slaguggla
Röd panda
 
//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Lowa

Åh, jag tycker Nordens Ark är jätte mysigt att gå på!! :D

Svar: Ja, det är riktigt trevligt! c:
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-12-03 @ 21:54:44
URL: http://lowagrann.blogg.se
Postat av: Klara Berglind

Gud vad fina bilder, vad för kamera använder du? :) Kolla in min hästblogg http://shumpizen.blogg.se och lämna en kommentar så blir jag jätteglad :) Det är ju jul, så varför inte glädja en medmänniska? (A)

Svar: Man tackar! En Sony a65 med ett Tamron 200-500-teleobjektiv. :)
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-12-03 @ 23:21:22
URL: http://shumpizen.blogg.se
Postat av: Elin

Gud vilka sötnosar, och jättefina bilder!:D

Svar: Tack! :'3
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-12-05 @ 15:26:53
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Natali ( Foto och design)

Härliga bilder!

Svar: Tack! :D
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-12-05 @ 16:07:38
URL: http://nataliandreasson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback