Ridning på ängen

Idag så har vi ridit en timme på vår grannes fina äng. Underlaget var perfekt, lite halvfruset, snöigt, långt gräs. Passet gick väldigt bra för min och Fionas del, travade mest. Tränade på att helt enkelt kunna styra henne även i trav vilket har varit väldigt svårt då hon tycker att det i grund och botten är ganska meningslöst att trava runt på samma ställe, framförallt när det stället inte är bakom Petra. Men det gick hur bra som helst, hon sa ifrån i bland och ville inte men jag såg bara till att vara ännu envisare så gick det bra. 
 
Ända sedan jag började kolla och läsa på Rick Gore´s filmer och hemsida så har min sinnestämning ändrats totalt kring hästarna, jag tror inte jag blivit arg på Fiona en enda gång bara för att hon inte gör precis si eller så, det enda jag gör är att skratta och vara ännu envisare än henne. Det finns liksom ingen anledning att vara sur på en häst, och inte hjälper det det allra minsta heller för den delen. 
 
Utifrån travträningen så fick hon ta några galopper också, vi avslutade med en riktig busgalopp... Det märktes att Fiona hade bajsat och "gasat av" sig lite under passet för sadeln satt ännu lösare vilket ledde till att sadeln höll på att glida ner på magen i sista galoppen.. Hehe.. Men jag satt kvar, tur är väl det, annars hade jag ramlat rätt in i stenmuren.. Det är en sak om man hamnar på ängen, det är ju inte så farligt. Men stenar... Ajaj.
 
Mamma fotade lite så här kommer en hög med bilder: 
Haha, hon har så underbart skägg!
Älskar att westernsadeln är så hög. Jag satt i alla gångarter hela passet men på flera bilder ser det ut som att jag står för att sadeln, luddet och mina termobyxor är svarta och sadeln är hög.. x)
HAH, söt hon är när hon galopperar... 
Charmerande.
Myshästarna. <3
 
//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Elsa-en fälttävlansryttare

Ååh vilka härliga hästar! Vad är det för ras på skäcken? :)

Svar: Jo, de är fina. c: Hon är en tinker. ^^
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-12-06 @ 20:00:56
URL: http://ezzaaass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback