Gårdagen

Orkade inte uppdatera bloggen igår, så ni får uppdateringen idag istället. ;)

När jag var sjuk förra veckan så hann dom börja med en uppgift i bilden där vi skulle göra någonting som man kan refera till dom mänskliga rättigheterna. Detta kunda man göra antingen själv eller gruppvis. Så jag hoppade in i Emma, Lolo och Mimmis grupp där dom skissat upp en stor bild sex stycken personer, med olika hudfärger, religioner, "ursprung" osv. Med syftet att visa att alla har rätt till sin religion och att alla människor är lika värda. 

Jag har inte skissat upp någon av dom sex personerna själv men jag har hjälpt till att fylla i konturerna och vi har även påbörjat att färglägga dom (håhå, med vanligt, hederlig vattenfärg).
Jag har ingen bild på hur den ser ut för tillfället då den är typ halvt färglagd, men jag har en bild på hur den såg ut när vi fyllt i konturerna. ;) 
Superstiligt! 
Som ni ser så har vi satt upp papprena direkt på en av utställningsväggarna för att det ska gå så lätt som möjligt, så vi målar ute i gallerian och inte inne i ett klassrum, lite lagom obekvämt när folk går förbi.. ;o

Och såhär busiga var både jag och Emma igår som gick och köpte varsin tårtbit på Einars. Omnom!

//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Mamma

Vilken snygg skiss!

Å, vad god tårtan såg ut :-)

2012-02-08 @ 10:43:46
Postat av: matilda

Sv: tack :3

2012-02-09 @ 15:50:03
URL: http://skogsrusset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback