Göttans!

Vid schemaändringen efter jul så lyckades skolan klämma in en så underbar tid på måndagar då vi helt enkelt slutar kl.13.40, så jag hinner med en riktigt tidig buss och är hemma strax innan 15.00. 

Så nu sitter jag här och skissar lite med två katter som bara skriker efter uppmärksamhet, haha, och utanför huset står två nöjda hästar med tidig middag. 

Jag är verkligen urkass på att rita hästkroppar och anatomin har inte riktigt stått rätt till i bilderna, så nu har jag tagit tummen ur och studerat väldigt ingående hästanatomi, i Elins värld alltså stirra på bilder av hästens alla muskler, skelettet osv osv, och sedan måla en massa. Försöka pränta in i huvudet hur musklerna sitter, hur dom rör sig, proportioner, allt

Så jag tänkte att ni kanske är intresserade av att se lite bilder som jag skissat på (?) nu det senaste och verkligen koncentrerat mig på hur dom faktiskt ser ut.

//Elin

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback