Min lilla pärla

Fiona har varit exemplarisk idag, vart riktigt lugn och lunkat på med huvudet långt ner mot backen, hon får föregå med gott exempel för Petra ;) 
Sen så hade hon nog inte haft något emot att få springa av sig lite, men det blir ingen galopp och inte mycket trav förräns Petra har lugnat sig på turerna. Och jisses vad glad jag är på den träning jag gjort med Fiona vad gäller "stanna när jag tar i tyglarna" för när Petra stack i snabb trav i slutet så kom också grannarnas hästar springandes som dårar i hagen som vi red längs, Fiona blev ju lite taggad men hon lyssnade ändå på mig och stack inte efter. Hade hon gjort det så hade det ju inte direkt vart lättare att lugna ner Petra ifall Fiona skulle sprungit om i full fart.. 

Så med träning och Fionas goda inflytande ska det nog gå bra, vi har satt upp vårt första mål vad gäller henne och det ska allt gå finfint. Fiona var ju i princip likadan när hon kom, bara värre och med henne lyckades vi ju. 
Och nu när den mesta isen är borta och det börjar bli ljusare så ska vi allt se till att komma ut ordentligt efter skolan också, förhoppningsvis också dom dagar då jag slutar sent. 



Igår beställde jag även hem sidepullen och ett par nya barfotaboots för Fionas bakhovar då dom förra blivit för små då bakhovarna växte ikapp lite efter att ha blivit lite för hårt slitna. Hoppas dom kommer snart! :3

//Elin

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback