Petra

Idag har vi ju varit och provridit hos hästförmedlaren. Vi provred två pållar, en brun valack med bläs och vita halvstrumpor bak, riktigt stilig, 9 år tror jag han var. Snappade aldrig upp hans namn dock.
Han var ca 160cm hög, väldigt snäll och trevlig att greja med, att rida honom tycker jag kändes okej, det var väldigt mycket häst att rida om man säger så. Jag kände mig inte riktigt trygg på honom så jag skrittade mest och travade litegranna. Lisa red i alla gångarter och tog även några skutt med honom, jag tror hon tyckte att han var fin. Men båda tyckte att han kanske "låg på" lite för mycket och var lite mycket. 

Sen tog dom in en underbart söt liten tinker, sto, 148cm ca, 9 år, svartskäck som hette Petra.
Hon såg så gó ut bara där hon ledde in henne i ridhuset. Och jag kan inte annat än att säga att så fort Lisa hoppade upp (haha, hon har alltid ridit först när vi provridit) att det här var nog hästen vi ville ha! Lisa red i alla gångarter och tog återigen några skutt (vilket Petra verkade tycka var riktigt kul!) och hon var riktigt mysig.
När jag hoppade upp kände jag mig genast bekväm och trygg på henne, hon hade bra med framåtbjudning men låg inte på så som valacken gjorde. Så jag red i alla gångarter och gick över ett litet kryss och allt kändes så där underbart, det klickade verkligen.
Hon var hur mysig som helst att pyssla med, snäll att leda (haaah, till skillnad ifrån Lukas) och var bekväm med att man tog överallt på henne osv.

Tyvärr blev det inga bilder överhuvudtaget, men när hon kommer hem så kommer det fotas massvis. Så just nu ser det ut som om det inte är omöjligt att vi hämtar henne imorgon, dock inte så troligt på grund av ishelvetet och vi måste få tag i en transport och typ låna morfars bil då vår bils bromsar måste bytas.. Annars blir det på söndag.. Hoppas hoppas hoppas på imorgon!

//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Emmy

Åh, vad roligt! :'D Jätte synd att det inte blev några bilder, det får ni ta och fixa så snart hon kommer, för jag är verkligen nyfiken! Red tinker förut, och blev helt kär i rasen, så ser fram emot att följa er och Petra! :DD

2012-02-21 @ 18:05:38
Postat av: Anonym

Vad händer med Lukas då? Är han där nu?

2012-02-21 @ 21:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback