Petris & Fånis

Idag är det underbart väder, nästan all is är borta och detsamma med snön. Så vi har tagit in båda pållarna i stallet, ryktat och lärt känna Petra lite mer. Sen så gick vi på en liten kortispromenad som också gick jättebra, fanns mycket spännande att titta på enligt Petra! 
Fiona som fick gå först och inte vart ute på länge tyckte att det i slutändan var lite jobbigt att gå först, men det är bra träning för henne att göra det så mycket som möjligt så att det inom en framtid inte är något problem alls. 

Båda skötte sig finfint, Lisa och jag har satt på ganska mycket varningsklockor efter Lukas på typ alla hästar som inte är Fiona ;) Väldigt vaktande mot att Petra ska sparka, naffsa, puttas, hotas eller springa iväg när man leder. Men hon är en riktig pärla! Inga problem något utav det och det känns så jävla bra.

Har även fotat lite idag, dock har kameran visat nya svagheter, inte bara det att knapparna börjat gå sönder (som just nu faktiskt funkar fint, tack och lov!) men kvalitén på bilderna är inte helt kul. Många suddiga bilder, mycket mer än vad det vart i kamerans glansdagar då det vart jag som t ex inte vart lika stadig på handen. 
Så det är inte så kul att fota med den längre.. Hoppas att jag kan få beställt ny kamera snart! 

Här kommer i alla fall lite bilder ifrån dagen. (Vi kanske tar en till promenad senare om vi har lust, det märker vi ^^)


Petris och Lisa i stallet :3 (Lisa köpte discogrimman (full) innan vi visste vad det skulle bli för en pålle och Petra ser ut att ha ganska litet huvud så vi tänkte att den aldrig kommer att passa.. Men det gjorde den fanimej.. Dock är den spänd på det minsta men den är ändå inte för stor)

Fånis <3
Hestisar <3
Peetraaa




Fiona tyckte att vi skulle gå fort hemåt, men eftersom inte jag ville det så slutade det några gånger med att jag hamnade bakom hennes rumpestump.. (Y) så vi tränade lite smått på det på hemvägen, dels stod vi stilla några gånger längre stunder och så tränade vi på att hon skulle hålla samma tempo som mig. :3

(Bilden är tagen i farten)

Tog en kort liten fikapaus (Y)

Söt hesten. Det enda som fattas nu är att hon växer ut en ordentlig man också, skägget, hovskägget och den typiska mustaschen så att hon verkligen ser ut som en tinker också :DD










omnom

omnom




Det var det jag hade att bjud på för nu :) 
Ska fixa med headern nu också och så Petras presentation. :)

Kommentera inlägget
Postat av: annie :3

JAG SKA LÄTT PETA PÅ HENNE :D

2012-02-23 @ 16:11:56
URL: http://annieostberg.blogg.se/annie
Postat av: Felicia Ö R F I L E N Elmgren

Vilken snygg häst ni har skaffat er!

2012-02-23 @ 17:38:51
URL: http://orfilen.blogg.se/
Postat av: meja

Gud vad fin hon är! Fånisen Också såklart :) underbara bilder :D

2012-02-23 @ 19:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback