Pigg Petris

Idag har vi ridit en liten kortis. åh herre vad pigg Petra ääär o: Ligger på hela tiden i princip.
På bortvägen red jag först, då var hon helt ok, lite lugnare i början än vad hon var igår i alla fall, men hon blev allt piggare och piggare.. Sen på hemvägen (fåna gick först nurå) så gick hon ganska lugnt till en början, men när det kom en nerförsbacke gick det fooortare.... Sen i nästa nerförsbacke gick hon förbi Fiona (som kickade mot henne) och hon ville inte alls stanna - men jag fick stopp på henne till slut (fick änna vända runt henne för att få stopp..).
Sen kom det en liten nerförsbacke till och då kutar hon förbi Fiona i snabb,snabb trav och ville inte alls stanna - men fick stopp på henne tillslut!
Lyckades i alla fall att hålla henne i skritt resten av vägen, dock hade hon nog god lust att kuta förbi fåna nån mer gång.
Så mitt mål med henne just nu är helt enkelt att hon ska kunna slappna av och bara ta det lugnt i ridningen, så en liten tid framöver kommer vi försöka att i princip endast hålla oss till skritt!
Och därefter ska jag rida till henne lite, dels så att hon inte krullar ihop sig som hon gärna gör nu, och på Irland (som hon är importerad ifrån) rider man inte dressyr direkt, så hon kan inte flytta sig ifrån skänkeln eller liknande.
Hoppas att det kanske blir lite bättre med ihopkrullningen när jag har bytt till bettlöst!
lite bild i repris.. men älskar min lille bebis c:
//Lisa

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback