Träningskladdar

Det verkade inte som om någon var speciellt intresserad av att se mina träningsskisser, hästar - anatomi och proportioner. 
Men jag laddar upp dom här på bloggen för min egen skull istället.
Så vill ni inte se så behöver ni inte titta

Dom är inte i någon ordning utifrån då dom är gjorda eller bra fotade heller för den delen, så, nu är ni förvarnade.

Något kallblod - Tränade lite proportioner på olika hästtyper, en sak som jag ofta failar med är benen, hur lederna ser ut i dom, musklerna i dom och framförallt så brukar dom bli för långa, ryggen bli för kort och huvudet för litet. Crappy shit.
Någon Frieseraktig (typiskt exempel på något för långa ben, dock är frieserhästar minst sagt långbenta jäklar) pålle samt shettis/ponnysak.
sträääcka ut ryggeeen.
En bild jag är nöjd med, eftersom jag tvingar mig själv att träna och låta det ta den tid det tar så blir jag också nöjd oftare när jag leker lite i fantasin, försöker släppa taget - tänka utanför lådan. Och tränar jag på anatomin och proportionerna så kommer jag också kunna skapa mycket mer levande bilder.
En av dom första bilderna på väldigt länge där jag kände att jag faktiskt lyckades åstadkomma en häst som ser bra ut *klappa på axeln - "bra Elin"*
Kommer nu några galoppbilder, det behöver jag träna på, dom olika faserna i galopp. Bakbenen är tyvärr min största svaghet. Och här failade jag ganska hårt men träning ger färdighet.
Nöjd.
Nöjd här med.


Väldigt nöjd.







Försöker jobba mycket med rörelser, även lite lama skisser på bakben.
Väldigt längesedan jag försökte ge mig på att teckna en stegrande häst, nöjd.
Lite småfula skisser på mular, en sak jag behöver träna på - massvis

Så, det var det jag hade att bjuda på idag.

För övrigt så är bilden (den stora som jag laddade upp om igår) som vi håller på med i skolan alldeles snart klar, har dock inte bild igen förräns på tisdag.. Aja, då lär jag väl fota den och så får ni se den då. ;) 

//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Clara

7kt duktig du är helt otrolig!

2012-02-09 @ 19:13:22
Postat av: Emmy :)

Du är super duktig ju! Helt otroligt fina!

2012-02-09 @ 19:23:51
Postat av: Mamma

Jag vill väldigt gärna se mer av dina teckningar, du är ju en scillad chey ;-) Puss <3

2012-02-10 @ 08:56:11
Postat av: meja

Du borde vara sjukt nöjd med alla. Du är så jävla bra :D

2012-02-10 @ 21:44:15
Postat av: annie :3

Du är fett duktigt!! :o

2012-02-11 @ 16:54:53
URL: http://annieostberg.blogg.se/annie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback