Bildinlägg 2010

Här kommer bilder ifrån 2010:
(Bilderna ligger inte i någon vidare ordning, tyvärr)
2010 blev jag alltmer foto"besatt" och fotade allt möjligt, vad som helst som jag kunde hitta och försöka skapa någonting av med ett ögonblick, en bild, ett minne. Landskapsbilder har jag tränat lite för lite på egentligen så är inte alltför bra på det, men två bilder direkt här nedanför kan jag väl erkänna att jag tycker att jag lyckades någorlunda iaf :"3

(btw, bara så ni vet, inga av bilderna är beskurna eller redigerade. Inte en enda jävel ;))


Sjön vi bor vid nu. ^^

Samma sjö

Här kommer ett helt gäng med bilder ifrån innan vi flyttade dit vi bor nu, alltså våren/väldigt tidig sommar 2010. Här hade jag äntligen fått hem mitt älskade teleobjektiv också som jag betalade hälften för och pappa den andra hälften, det kostade 10 000kr men jag ångrar det inte en sekund! Jonna vässar klorna på bilden :D Och jag tror bilden är fotad med det stora objektivet, jag tror också att det här var ganska direkt efter att jag legat inne på sjukhus i fem dagar när jag blev diagnostiserad med Diabetes.

Rasmus - notera fästingen till vänster om näsan hans... What have been seen can never be unseen... I alla fall, den här bilden togs med standardobjektivet, det var sista gången jag fotade innan jag fick mitt nya objektiv. alltså någon gång under våren.

Cool bofink å så.. Tror det här är en av dom allra första bilderna jag tog med teleobjektivet... Det var ovant.. För det är ... Stort.. Och .. Tungt..

Också en av dom tidigaste bilderna med nya objektivet. Stark kärlek till det sätt den fångar ljus på, inte just denna bilden kanske men soliga dagar är det objektivet ultimat. För den hanterar ljuset så annorlunda gentemot standardobjektivet. Denna bilden för övrigt är gillad, med hur den ser ut och är uppbyggd, synd på skärpan bara :/

Stora objektivet. Jonna, en favoritbild :D

Stora objektivet. Väldigt ljus.. Men jag skulle fota Jonna när hon gick mot mig.. Men hon stannade en bit bort och spydde istället...

Men sen kom hon allt.. Nöjd och gó.. Allmänt gillad bild, synd att jag klippte av tassen bara :c

Stora objektivet fortfarande. Hade många fotograferingar med katterna ute i det fina vädret den våren/tidig sommar, bilderna är fortfarande ifrån innan vi flyttade och det fortsätter yttterligare en stund. :p Denna bilden kom också med i tävlingen "Lussekatten 2011" och han kom med i kalendern ;) Tycker vi borde få hem den snart! :<

Stora objektivet. Rasmus c:

Stora objektivet. Jonna och en.. Stege..

Stora objektivet. Rasmus. Som sagt började jag fota katterna mycket mer än vad jag gjort innan och jag tränade på att fånga dom på bild på ett helt annat sätt c: Så ni kommer få.. Mååånga kattbilder om man säger så ;) Katterna var och förblir en stor fotofavorit :p

Stora objektivet. Jonna ^^

Haha, stora objektivet. xD

Busjonna på favoritstenen igen ^^ stora objektivet.

Milla, stora objektivet. Vila i frid din lilla skitgris <3

Milla, stora objektivet.

Stora objektivet. En riktig favoritbild på Rasmus :)

Stora objektivet, stora busen :D

Stora objektivet, mallisRasmus .__.

Stora objektivet osv osv..

Sexig kille å så.. Stora objektivet.

lite söt är han ändå (Y) stora.. Okej nu gör vi såhär
STORA = STORA OBJEKTIVET/TELEOBJEKTIVET
STANDARD = LILLA OBJEKTIVET/STANDARDOBJEKTIVET


Stora, en favvobild på Frassemannen.. Han tittar på en fågel.. Btw...

Stora, haha en liknande bild på Frassemannen, han tittar på en till fågel ;)

Faktiskt inte fågeln han tittade på.. Men det är en talgoxe i alla fall :D stora, fåglar är också en riktig storfavorit att fota.. När dom väl visar sig och sitter stilla..

Busbild på Jonna, tror jag hade standard här..

Buskissarna.. Troligen standard.

Standard tror jag.. Rasmus.. Chillar på "jonnas" sten :p

Stora. En modig sädesärla ^^

Stora. Rödhake, mums mums.

Rasmus, stora.

Stora, omtyckt bild.

Resterande bilder är efter vi flyttat. Kommer inte alls ihåg vilket objektiv dock... Men jag älskar motljusbilder <3

Stora tror jag.. Jonna in dah trä :D

Någon riduppvisning på ridskolan, góa Kurtan, må han vila i frid. Standard.

Tror standard. Frasseman :D

Dasse in dah trä, standard I believe.

Stora.

Stora.

14de November, andra dagen med Fiona. Lässeeen hest :c standard.

Kommer inte ihåg om det här var andra eller första gången vi tömkörde henne. Men hon var duktigt ^^ Haha, vi hade inga tömmar så vi gjorde egna.. Men efter detta så hade vår granne sett det så vi fick låna hennes tömmar sedan x'D

I princip vår första, riktigt lyckade ridtur. Vi promenerade alltid bort henne då hon lyssnade och fortfarande lyssnar bättre ifrån marken och så red vi hem. Vår lilla pärla :) Standard.

Vi red även mycket i hagen när det var okej underlag, ibland samarbetade hon allt, men det var mycket "test" hon utstatte oss för och Lisas tålamod tröt och jag litade inte på mig själv tillräckligt för att våga prova rida henne ordentligt själv. (från den här fotograferingen tog Lisa också den första galoppen här hemma).
Jag började senare agera ridlärare för Lisa vilket var en alldeles utmärkt kombination, jag vågade inte riktigt sitta upp och prova själv och Lisas glädje skönk och hon visste inte hur hon skulle göra, så min feghet stannade på marken men jag skickade det jag såg och analyserade vad som hände upp till Lisa och berättade hur hon skulle agera. Haha, vilket team vi var ;) Men det gick riktigt bra många gånger när vi samarbetade och jobbade med henne som ett team ^^

Jaa-a.. Några bilder känner jag.. Fick välja bort några.. Vet ni vad det värsta är..? Det finns ännu fler 2011 än vad det gör 2010.. Jag får gallra en del mellan dom bilderna.. Men jag hoppas allt att 2011 kommer upp idag också :)

//Elin

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback