Bildinlägg 2011

Och slutligen kommer bilder ifrån 2011, jag har vart tvungen att gallra lite mellan dom jag annars valde igår för att det blir lite för många. Men här kommer en hög iaf:

(som i förra inlägget:
STORA = STORA OBJEKTIVET/TELEOBJEKTIVET,
STANDARD = LILLA OBJEKTIVET/STANDARDOBJEKTIVET
)


Finaste finaste Balder... Vi skulle egentligen ha haft Balder istället för Lukas, han var en dröm, helt perfekt och jag träffade honom bara två gånger men åh vad jag älskade den hästen. Han var den första hästen vi provred och vi ville ha honom! Men vi fick honom inte. Sen fick vi Fiona och nån gång efter nyår fick vi veta att Balders uppfödare som ville köpa tillbaka honom varken hämtat häst eller betalat nu inte fick honom och hans ägare undrade om vi ville ha honom.. Självklart ville vi det, åh, vad jag hade drömt om att ha Fiona och Balder och vad lyckliga vi alla var. Vi åkte och hälsade på honom och allt kändes perfekt. Därför träffade det som ett skott i hjärtat när vi fick reda på att han halkat i hagen och brutit benet, han blev tvungen att somna in direkt. Vila i frid. <3

Lisa och jag hälsade på Fiona över staketet när hon stod hos grannen ^^ standard.

Jonnaplutten :> kallt om tassarna :c standard.

En jättefin promenad med helt underbart väder, första gången vi var ute med bootsen också, heh, broddar <3 standard.

Bild ifrån samma tur, vår underbara smörbulle <3

Haha, sjön <3 och.. Lisa.. Saknar snön.. :c Standard.

Jag hade en riktigt lyckad "lektion" med Lisa :3 Båda tjejjorna var så duktiga så ^^ Jag red faktiskt efter Lisa i typ tio minuter (Y) Standard.

Samma pass.

Samma pass, gloppilopp :D

Vi stod alltid löst med henne i stallgången (Grannens stall), hon funkar som hylla också :D *Notera att grimman ligger på ryggen*. Där myste vi och hon fick ibland en liten hötuss eller lite vatten ^^ Dock var vi alltid lika skraja för att någon skulle komma för dom två andra hästarnas ägare (varav en är grannen vi hade henne hos) var väldigt kritiska mot vad vi gjorde ibland och man fick sig allt en och annan jobbig kommentar ibland. Men vi blev aldrig upptäckta och kommenterade (A)
Exempel på halvrolig kommentar: Vi hade typ haft Fiona hemma.. Tror det var första eller andra dagen... Men kommentaren iaf till mig: "Ja, nu får du inte växa mer då". Kul att någon kommer och säger att Fiona i princip var lite för liten för mig.. Men jag vet att hon bär upp mig alldeles utmärkt, hon är ganska hög och viktbärande och jag kan utan problem rida hästar i hennes storlek som inte alls är lika kraftiga. Bara för att hennes häst är enorm.. Typ 174cm eller nåt..
Standard.

ååh, påväg till Polen med klassen <3 Standard.

Polen. Kedja.. Som är stor :D Standard.

Soöet chey <3 Erika.. På Krakows enorma torg :D standard.

Judekvarteren i Krakow, som för övrigt är en fantastiskt vacker stad vid centrum och så. Erika och jag kikade in i den här gränden.. Kan ju erkänna att vi båda kände kalla kårar längs med ryggradarna. Spår efter andra världskriget. Standard.

Vi besökte Auschwitz också, här är en trappa inne i en av byggnaderna, dom är missformade på grund av att så otroligt många människor gick här. Arbetsläger på andra världskriget. Standard.

Eviga rader med människor som vart där och mördats. Auschwitz, standard.

Auschwitz. Standard.

Birkenau, döds och arbetsläger, här var det ännu värre att leva. "Dödens port", standard.

Tömkörning med prinsessan :D Lyckad och den blev dessutom lång :D mysmys ^^ älskar hennes mahognybruna öga, den färgen kommer bara fram i sånt här fint solsken <3 standard.

Samma tur, älskar bilden! c: standard.

Rasmus i innan gräset-är-grönt-vårgräset :D Standard.

En av många gånger där på våren som vi tog hem Fiona till vår tomt (vi hade en lite mindre hage ifrån när vi hade sommarhästarna sommaren 2010, Kurt och Tuffy.) och bara myste med henne och tränade lite ^^ Men mest borstade vi henne och lät henne beta när vår granne fortfarande tog in hästarna runt kl. 17.00 och det såg ut såhär. Sjukt egentligen.. Så det var lite kvalitétstid helt enkelt ^^ Standard.

En bild som perfekt illustrerar Fionas ögon, i skugga är dom mööörka, men i solen blir dom så där fantastiskt mahognybruna <3 Här är också en av dom gångerna vi tog hem henne en stund ^^ standard.
Samma här, lite mysig bild ^^ standard.

Krokus, standard.

Bus med Fiona hemma ^^ här tror jag att vi byggt ut hagen, alltså till den fulla storlek den är idag :) standard.

Åh, jag minns den här fotograferingen så väl ^^ Det var första gången som jag kunde sitta på Fiona och jag kände, Jag litar på dig, vid det här laget började hon också lita på oss väldigt mycket. Förut kunde man knappt röra sig uppe på ryggen på henne, har många roliga bilder ifrån den fotograferingen när jag släpper spärrarna och hon litar på mig även om jag inte satt normalt, underbara pållen ^^ <3 standard.

Ännu en gång när vi tog hem henne, en favoritbild ^^ Här vet jag att vi fixat hela hagen, vi longerade henne också lite :3 standard.

När vi fick hem Lukas ^^ standard.

Sexiga hästar å så.. Standard.

Standard. LukasFlukas.

Andra promenaden, fattar fortfarande inte hur vi kunde ta promenader såhär dom två första dagarna, har aldrig gått annars, men jag antar att Lukas var i en liten "smekmånad" som många hästar har första tiden innan dom känner sig trygga. Standard.

2011 fotade jag väldigt mycket natur, blommor och växter, framförallt närbilder :) standard.

Krokus, standard.

Tulpan, standard.

Rasmus lekte.. Med.. En buske... Standard.

Superkul hade han <3 Standard.

Fånis i hagen ^^ standard.

Vass uppe vid sjön i somras, stora. ^^

Eka uppe vid sjön. Stora.

Maskrosor, stora.

Lisa blåser på en maskros :D stora.

Blommasak.. Stora.

Trollslända uppe i vassen vid sjön. Stora.

Fluga på Fånas tyglar :D Standard.

Tyvärr har vi inga bilder på hur stallet såg ut från första början, ifrån den här bilden är det jättestor skillnad på hur det såg ut från början.. :/ Men om ni ser bjälkarna i taket, det var där loftet började, så taket i själva stallet var drygt 170cm högt. Sen var det täckt med massa packad fårskit/kiss/underlag och flera boxar..
Nu har vi en enda stor box där inne som pållarna delar och en sadelkammare ^^ Standard.

En av favoritbilderna ifrån Nordens Ark :) Finns massa men ni får nöja er med en enda ;)

Annie on dah studsmatta hemma hos oss :D standard.

Klöver ^^ Standard.

Rasmus... Det läskiga är att han la sig så där själv.. Sen fick han panik när han inte kom under igen så jag fick dra ut honom.... Standard.

Jonna ^^ I.. Bajskärran... Standard.

Jonna igen ^^ Båda två är tagna samma dag, fick många mysiga bilder på henne den dagen ^^ standard.

Rasmus in dah buskar. Standard.

Rasmus ^^ Standard.

Jonna, standard.

Hittar ingen annan, bättre bild på hur boxen ser ut nu, ska ta nya bilder i stallet någon dag, det är mycket finare där nu, men här är boxen färdig iaf :)

Lisa och Turbo, Stubin lite i bakgrunden, våra släktingars pållar :) Standard.

Turbo (minishettis) till vänster och Stubin (shettis) till höger ^^ standard.

2010 var ett lite trevligare fotoår även om jag utvecklats som fotograf massor i år, men eftersom min kamera pajjar mer och mer så har det vart lite svårt att fota seriöst det senaste.. :/ Men ska försöka se till att ta ut lite pengar och köpa en ny kamera, det enda kravet är typ att mitt teleobjektiv ska funka på den också.. Vill inte direkt kasta 10 000kr i sjön om man säger så..

//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Mamma

Jättefina bilder! Du är en duktig fotograf, cheyen ;-)

2012-01-08 @ 17:37:23
Postat av: Anonym

Fina bilder!! Läskigt med lägret :c

2012-01-08 @ 19:05:10
Postat av: Meja

Fina bilder!! Läskigt med lägret :c

2012-01-08 @ 19:06:03
Postat av: annie :3

AWesome & jag är med på en bild och allt 8)



lägret, vill så åka dit ;_;

2012-01-08 @ 20:40:23
URL: http://annieostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback