Så blev det med det..

Det blir ingen ny kamera.
Om jag inte sparar helt själv.. I typ ett år.. Ett år utan en bra, fungerande kamera och jag började må dåligt av det redan i höstas när den funkade helt okej.. Jag hade ju hoppats på att få ta ut egna pengar ifrån försäkringspengarna som jag fick när jag insjuknade i Diabetes. Men, jag ska ju betala hälften av pengarna till den blivande hästen och då tar jag ut ifrån det kontot... Och pappa sa att jag bara fick ta ut det ena och då får det ju bli en häst.. Och ingen kamera.. Shit vilka falska förhoppningar man byggt upp under hösten och nu när man tar tummen ur och verkligen letar och allt det där efter just den där perfekta kameran (som jag också hittat..) och hela tiden haft i bakhuvudet att jag kan ta ut pengar.

Men så blir det inte. Så bloggen kommer att bestå av gamla bilder och mobilbilder eller bilder tagna med vår gamla digitalkamera. Och möjligen någon gång om jag orkar trixa med min laggande kamera på helt stillastående motiv så att jag har en chans att hantera allt lagg utan att allt hinner försvinna innan jag lyckats ta en bild. 
Well, jag kanske låter som någon liten dum snorunge nu som klagar över en sådan här sak, men foto är en väldigt stor del utav mig och jag mår psykiskt dåligt när jag inte kan fota vad och när jag vill eller framförallt orkar krångla med det. Jag struntar i om jag låter som en idiot nu, men så är det, Jag älskar att fotografera, Jag älskar foto. Jag har ingen aning om jag är det minsta bra, men det skiter jag fullständigt i, för jag älskar det.







Meen, vi får en ny häst, en som passar oss så jag får väl offra det. Även fast det känns segt. 

//LiparN

Kommentera inlägget
Postat av: Emmy :)

Åh, vad synd! :( Du är verkligen superbra på att ta kort i vart fall!

2012-01-29 @ 11:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback