Borde sova.

Hellu. 
 
Jag äro icke trött så jag har fortfarande inte kommit till sängs, vilket jag borde då vi ska upp ganska tidigt imorgon. Det är tänkt att vi ska ta en snabbtripp till Torp för att köpa en till tömkörningsgjord då vi bara har en. När Lisa provade att tömköra Petra så använde hon min barbackagjord, det funkade men blev väldigt dumt med den ack så viktiga eftergiften. (Eftersom ringarna är anpassade till stigläder och inte tömmar)
    Sen får vi se om vi växlar med gjordarna mellan hästarna, är nog bra att ta sig en kvart i alla fall där vi provar båda gjordarna på båda hästarna för att se vilken som ligger allra bäst. Har vi riktig tur så passar den ena bäst på Fiona och den andra bäst på Petra. Hope so. 
   
Idag har hästarna stått igen, vi är väldigt sugna på att tömköra igen men det har fått vänta tills vi skulle köpa in en till gjord vilket sker imorgon. Men för övrigt har vi varit ganska många timmar hos mormor och morfar och träffat en liten hög med släktingar. Ätit räkor och haft det allmänt trevligt. Var lite lagom trött innan vi åkte hem men så fort jag kom hem så blev jag plötsligt pigg. Det suger ganska så hårt.
En bild på Fånadjuret ifrån i vintras, en av de två gånger jag löslongerade henne och allt verkligen släppte. Måste göra det någon dag igen för det var en underbar känsla när vi fick den kontakten med varandra och bara hon och jag existerade. Efter det här kunde jag helt plötsligt longera henne alldeles utmärkt med lina också vilket innan varit jättesvårt.
 
För att få kontroll måste vi först släppa kontrollen.
 
(och då menar jag inte kontrollera varenda rörelse och tvinga fram saker, bara kontroll över situationen och hur jag ska föra mig för att hon ska göra si eller så - rättare sagt - vilja göra si eller så)
 
//Elin

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback