Hej tjena

Funderar på att börja blogga lite smått igen. Har inte haft någon lust att göra det och är inte säker på om jag har det nu heller, så jag ska köra igång lite och så får vi se om jag blir aktiv igen. Lisa bloggar väl lite på en egen blogg för tillfället, så vi får väl se om hon joinar igen.

Uhm, blir jobbigt att dra igenom allt som hänt kanske, men det går väldigt bra med hästarna. Ständiga framsteg och jag kan inte sluta att om och om igen förälska mig i våra små änglar. Fiona blev halt för... Typ en-två vecka/veckor sedan, vi misstänker en lätt sträckning - höger fram - förmodligen har hon halkat till i hagen när bromsarna var riktigt otäcka för vi ser stackarna rusa iväg ibland för att komma undan. 
    Hon fick iaf vila fyra dagar och sen så skrittade jag och mamma ut med Fiona och Petra (i onsdags), båda red faktiskt barbacka - håhå, mamma tyckte att mitt förslag var otäckt, men hon är tuff och det gick super! - Fiona kändes lite försiktig och potentiellt så markerade hon yttepyttepyttelite sista sträckan hem i en lätt nedförsbacke. 
    Sen i lördags efter några dagars extra vila så kom Lisa på den strålande idéen om att prova tömköra henne vilket jag inte gjort sen i vintras då hon fortfarande var osäker på det och helst ville att jag skulle gå bredvid istället. Det är ju bra att ta upp det igen då vi ska köra in henne i sommar, dessutom är det bra för rygg, kommunikation, förståelse och självförtroende (och väl behövlig konditionsträning för mig). Framförallt är det skonsamt för benet innan jag sätter igång henne ordentligt igen. 
    I vilket fall gick det hur bra som helst! Hon var lyhörd, villig och förstod vad jag ville. Helt underbart. Hon har haft två sådana här roliga genombrott det senaste, det ena är med tömkörningen och den andra med longeringen, att vi äntligen lyckats kommunicera fram det! Så jag kunde tömköra henne i skritt och lugn trav, ta in henne på en volt runt mig och snabbt byta varv genom att göra en åtta. Lisa provade också att tömköra Petra efter att ha sprungit av henne och vi skrittade ut på en promenad. Helt underbart! Båda var superduktiga, både Fiona som förstått grejen nu och till och med fick agera modig och gå först på bortvägen och Petra som förmodligen aldrig blivit tömkörd innan. 
    Här kommer i alla fall en hel hög med bilder ifrån när jag tömkörde henne. Och bilderna är så klart totalt förbjudna att ens spara ner utan tillstånd. 
Och nej, hon krullar inte ihop sig i någon ful form, hon lekte med mig, busknyckte på huvudet och fjantade sig.hand
Hon var så söt när hon fick trava på volt då hon busknyckte en hel del med huvudet, vilket är fångat på en av bilderna - det är alltså INTE någon ihoptryckt äckel"form" - hon var bara glad och kände sig duktig efter allt beröm. 

Det blev en hel del bilder nu, så säg till om ni tycker att det blir alldeles för mycket. Bloggen grundar mycket på foto då det är ett av mina brinnande intressen och ett sätt att dokumentera hästarna, men känns det för mycket så får jag helt enkelt bli hårdare med hur jag väljer! 
 
Ska se till att fixa om headern och lite sådant också så att den passar in bättre med årstiden, jag lägger in Lisa  också vare sig hon blir aktiv eller ej för det här är vår blogg även om jag kanske uppdaterar själv. 

//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Mamma

Det är alltid kul att titta på era bilder!

2012-07-17 @ 09:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback