Tränat

Hejsaaan, nu har jag tränat med Fiona i hagen. Lisa är inte hemma så Petra fick stå utanför och äta. Här kommer en liten analys ifrån träningen.
 
- För det första fokuserade jag på att väcka upp henne, att hon inte skulle vara så loj och ha en så låg energi. Det här gick riktigt bra i slutet, men då försvann också hettan vilket gjorde sitt för att göra henne trött.
- Sen har jag tränat lite kroppspråk och tryck, i ridningen är hon många gånger väldigt lyhörd och även på marken, men just nu är hon väldigt "seg" för signaler, ignorerar, trycker emot och lite sånt. Längtar tills våra grannars paddock (som de håller på å göra, om den inte redan är klar) är klar så att den tjejen, som var duktig på NH och tränat för Lisbeth Johnsson, kan komma hit. Skulle verkligen behöva lite hjälp i det fysiska och inte bara försöka gå efter det som står i Lisbeths böcker. Det ger ju mycket men jag vill ändå få hjälp av någon duktig så att det blir rätt!
- Lite ledövningar, vilket stundvis gick bra.
- Satt även upp och red i repgrimman och även med halsring, det här är Fiona väldigt bestämd mot. Hon vet precis vad jag vill men vägrar att göra det. Hon ställer sig bara vid grinden och tjurar eller försöker lata sig hos någon som står vid staketet. Och då sitter man där uppe och bankar som en småunge och hon bara ignorerar eller går iväg, gör en vid sväng och är tillbaka vid staketet.
- Sen gjorde jag lite cirkelövningar vilket gick väldigt bra, nu svalnade det och energin kom så hon blev ett rent nöje att jobba med. Både hon och jag börjar förstå varandras kroppspråk bättre. Eller rättare sagt jag börjar förstå hur jag ska använda mitt kroppspråk. 
 
Något som jag verkligen behöver träna med henne är hennes fokus, energinivå, arbetsmoral/motivation, känslighet och kommunikation. Så hoppas verkligen verkligen verkligen att den här tjejen kommer snart så att jag kan få tips och hjälp/lösningar i verkliga livet.
 
Nu blire pizza, med mor & far!
 
//Elin

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback