Varmt... Vaaaarmt.

Usch, vad varmt det är idag... Tur att sjön ligger så nära som den gör, då kan man rädda sig där om man dör för mycket. Riktigt mycket flugfän ute nu, flugor, blinningar och bromsar. 
    När jag och pappa hämtade dem i hagen förut så trodde jag att Fiona var bromsfri då hon stod så lugnt, men hon måste helt enkelt ha gett upp med att försöka springa ifrån dem. För på vänstra benet och ett gäng flygande runt om satt säkert 7-12 stycken riktigt stora, äckliga bromsar. Så vi skyndade oss därifrån kan jag säga. 
    Har ju köpt tömkörningsgjord nu, den nya satt betydligt bättre på Fiona som är så svår att få saker att passa på då hon är så otroligt bred. På Petra har vi inte testat den än, vi orkade inte och än mindre hästarna då de var jätteslöa och omotiverade. Jag hade inte heller någon energi. 
    Så vi gick in i stallet igen och de står fortfarande där, de har fått av vinterns hö, där inne är det i alla fall svalt och friskt, men framförallt - fritt ifrån otäcka flygfän. Är nog ganska bra att ta in dem sådana här varma dagar så att de kommer ifrån värmen och insekterna, plus att då får Fiona gå på en liten diet. Hö gör inte direkt hästar feta i bra mängder. Så då slipper hon vara hungrig men ändå inte trycka i sig massa näringsfyllt gräs. 
Mor min klippte mitt hår ännu kortare igår så jag bjussar på två bilder av det. skönt att få bort det ifrån nacken i värmen. 

//Elin

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback