Fokus

Idag stannade jag en stund i stan med min gode vän Erika, vi åt McDonalds, var på Clas Ohlsson (där jag köpte akvarellfärger, bra papper till det och penslar, IHHHIII :DD) och sen slöade vi på bibblan en stund.

Sen åkte jag hem med min käre mor och jag och Lisa stack ut en liten kortis på pållarna, jag red barbacka. Det var rätt så mörkt redan när vi stack ut så vi var ordentligt utrustade med reflexer!
Det märks att jag inte gjort så mycket med Fiona det senaste, hon lyssnar inte lika villigt på mig och vill gärna försöka vända hem och testa ifall jag fortfarande är en okej ledare för henne. Sen när man vänder hem så stressar hon inte direkt men hon går jävligt fort och släpper precis allt fokus på mig. Så den träningen har jag börjat ta upp igen, gör mycket halter, backar, flyttar sida och lättar och tar för att fånga upp hennes fokus och för att hon inte ska gå så jäkla fort. 
Jag vill liksom inte att det ska gå på hälften av tiden att gå hem än vad det gör att gå bortåt, det är inte riktigt så jag vill ha det. Så det är en sak vi tränar på och även så har jag börjat träna på att göra halt utan att ta i tyglarna, än så länge behöver jag det. Men inom en snar framtid vill jag kunna luta mig bakåt en aning, lyfta fram fötterna lite och lägga till ett "ptrooo" och att hon då stannar. I slutet av turen så började hon faktiskt greppa vad jag menade och jag hittade även lite av hennes fokus. 

Sen så tricktränar vi lite i boxen, hon börjar bli duktig på att buga!
Dom små liven börjar fälla rejält nu.


//Elin

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback