Hah.. Mer bus på ängen

Idag jobbade vi inte så länge med pållarna, försökte trava över hinder (ifrån marken) med hästarna men det gick inte så bra för någon av oss.. Haha, Fiona är ju ingen mästerhoppare direkt och rev varje försök (ooh, säkert 20 cm ;))) Men hon var lyhörd och travade med mig och försökte iaf, så hon vart allt duktig c; Petra däremot tycker att det är svårt att förstå vad man menar när man ska trava ifrån marken, så där låg hennes svårighet. Men tillslut fick vi till lite trav och ett litet skutt med förenade krafter (hah, typ heja på henne och ha världens gladaste energi för att springa)

Lisa får berätta själv hur det gick med Petra.
Men jag provade även att longera Fiona, båda har verkligen tagit till sig ifrån löslongeringen i vintras. Förut har jag fått kämpa mycket med att få ut henne på en volt och hålla henne där i skritt. Men idag kände jag själv hur tydlig jag var i mitt kroppspråk och Fiona var väldigt lyhörd. Så idag är första gången vi travar ordentligt med henne på volt med lina, flera varv i båda varven. Kändes så jävla bra! Så nu känns det verkligen att båda två faktiskt förstår sig på varandra när vi leker på cirkel. Blev ingen galopp dock, men flertalet busknyck i traven ^^

Hade med kameran idag med så här kommer lite bilder ^^

Mys att hämta hestar ifrån hagen c:
:D

Chilledill
Söööt
Hopphästen och jag :DDD

Fiona vart så där jättesnuttig och gooo idag :3

Och pussig med c:


Lisa provade också att longera :D
Den andra hopphästen och Lisa ;)))
Fiona e duktig hest som står stilla när jag fotaar
(blev lite fel ordning...)
Inkallning
Inkallning för avslut.
(blev lite fel här med...)
Goppetigopp
Fiona stod och kikade på mig hela tiden när jag släppte henne (Y)
skutteliskutt
Elin tyckte att vi skulle galoppera, Fiona tyckte att vi skulle trava fort med sur min (Y)

//Elin

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback