Håppetihåpp

Har vart hemma i två dagar nu, mått allmänt illa och kännt mig väldigt tjock i huvudet, både idag och igår så har jag haft intervaller med värk i livmodertrakten så jag kom fram till att jag kanske har pms, vilket jag inte brukar ha, men jag antar att det är så i och med mensvärken utan mens och att jag borde få snart... (Y)

Som Lisa nämnt redan så försökte vi löshoppa pållarna idag, det gick inte riktigt att bara driva dom mot hindret, men det gick desto bättre när vi sprang med bredvid en åt gången. Dock har vi inte material eller tillgång till att riktigt löshoppa. Hagen var ju lite mjuk och man vill ju inte att dom trampar upp hela skiten, plus att den är knögglig osv, sen har vi varken ordentliga bommar eller stöd så det fick bli två stolar och en tunn bräda, hah, som Fiona lyckades trampa på sista hoppet så att den gick av (har bild på det)...
Petra hoppade stiligt när Lisa sprang med, framförallt sista hoppet. Fiona var lite klumpig första hoppet men fattade efter det vad det gick ut på och hoppade stiligt över, jag sprang ju bredvid så jag kunde inte riktigt se henne mer än att känna att hon hade mycket energi över hindret. Hon verkade tycka att det var roligt också ^^

Sen longerade jag henne lite också, gick bra. Lite klurigt på den mjuka marken som sagt bara, plus att den inte är rak heller. Sen satt jag en stund på henne och bara myste när hon åt lite hö och sen tog jag några varv long reining med henne som hon nu verkat greppa lite mera. Hon kan tycka att det är lite otäckt när jag försvinner bakom henne men jag var väldigt nöjd med hennes prestation idag. 

Fotade lite så här kommer några bilder som sammanfattar det hela.
Våren börjar kännas av på allvar nu ;))










Lisas bästa bild ever ;)))) Ett bra hopp för hennes del iaf ^^
Haha, det mindre bra hoppet fick Lisa på bild också ;) 
Pilotbild ifrån myshestens rygg ^^

//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Moa

hihi vilken söt ponny :D

2012-04-23 @ 16:53:01
URL: http://ponnyylek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback