Långritt

Idag har vi vart ute på en ordentlig ridtur i solskenet, har ridit längs med havet en bit också. Fiona har vart jätteduktig hela turen, och idag var faktiskt första gången som vi kunde galoppera på bortvägen, annars har hon bara protesterat och vänt hem. Men idag när vi travade upp för en backe och Lisa föreslagit galopp men jag ville trava så tog Fiona eget initiativ och började galoppera i väldigt sansat tempo. Hon försökte inte vända hem eller stack iväg, så då vart jag ju gott stolt c:
När vi kommit en bit så mötte vi en lös hund på vägen som såg rätt ilsk ut och gick långsamt mot oss samtidigt som den skällde. Jävligt ansvarslöst av någon jävel att släppa en hundjävel löst om den inte ens kan hålla käften och se trevlig ut när man går förbi. Vi valde att sitta av och hästarna höll sig lugna, men jag kan ju tala om att den vovven fick mördarblickar på sig. ;) 

Det har helt enkelt vart en riktigt trevlig dag med underbart väder. Hästarna, framförallt Fiona var riktigt svettiga när vi kom hem igen, så vi flätade Fionas man (ardennerfläta) så att den inte skulle bli alldeles för varm så att det börjar klia. 

Imorgon har vi planerat att promenera dom, i vilket fall ta det lugnt ifall dom fått träningsvärk eller så. Jag har iaf nu tänkt att promenera med henne i halsring och samtidigt träna lite lyhördhet och kommunikation oss två emellan. Dock kommer jag nog ha på grimma och ett extra grimskaft runt halsen av säkerhetsskäl. 


//Elin

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback