Myspys

Idag har vi ridit en liten tur, Fiona har vart jätteduktig, lugn och avslappnad. Fjantade sig lite på vägen hem, framförallt när vi skulle galoppera i en backe.. Heh, en favorit för hennes del ;) Men jag provade att istället för att försöka sakta ner henne genom att bara ta bakåt så gick jag lite lätt slalom över vägen vilket resulterade i att hon blev supertaggad, men inte kunde springa iväg då hon samtidigt valde att lyssna på mig och snart så lugnade hon ner sig, gjorde en halt och fattade galopp ifrån stillastående. Haha, rivstart. c:

Första gången sen förförra helgen jag fortsatte att gå först även efter galoppen då hon senast försökt sticka och blivit väldigt upphetsad, då jag kände att vi lyckats träna såpass bra det senaste på det och jag även börjat känna att hon fokuserar och lyssnar mer på mig igen. Det gick superbra, hon gick avslappnad med huvudet ner mot marken och frustade och gottade sig. Så jag vart riktigt stolt ^^

Det lilla djuret fäller så mycket päls att man snart kan göra en ny häst... I alla fall en hög med kaniner..


//Elin

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback