jag <3 framgångar!

Idag har det varit en framgångsrik dag! :D
Vi ridit en liten runda. När vi först gav oss iväg var Petra jättestressad och taktade/travade, "åhnej, ska hon vara såhär hela ridturer?!?!" tänkte jag.. men hon lugnade ner sig ganska fort, som tur e! vi travade lite på bortvägen, innan vi red ut på asfalten, hon var ganska lugn och trevlig!
Sen red vi en bit på asfaltat, jag gjorde mkt haltarbete och jag kunde faktiskt skritta henne och göra halt på relativt långa tyglar! Och när jag gjorde halt kunde jag faktiskt slappna av med benen och hon stod fortfarande stilla.
Hon var så duktig, min lille petris <3 haha, visst det kanske inte låter så framgångsrikt, men det var det verkligen!
Vi travade lite till på hemvägen, vilket gick bra det med. Sen i slutet tog vi faktiskt en liten galopp uppför en backe, hon fattade mjukt och galopperade kontrollerat igenom hela galoppen. drev på henne och hon blev så glad :') håhå det var en lycklig stund och jag tror verkligen att petra behövde sträcka ut!
Sen fick de lite välförtjänat godis (med andra ord kraftfoder) och lite hö att tugga på medan jag och elin borstade å myste med dom. Nu har dom ju börjat fälla riktigt mycket, så det finns ju mycket att borsta bort xD
jag klippte också bort några långa hårtestar i armhålorna, dom har stört mig väldigt mycket när jag har borstat och så hamnade dom alltid fel när jag spände sadelgjorden :< hon ser kaos ut i armhålorna, men bättre de än skav!
måste skaffa oss lite nya bilder nu jue, lite ridbilder också! men sålänge får vi nöja oss med bild i repris 8)
//Lisa

Kommentera inlägget
Postat av: Meja

ÅÅÅHÅH :D:D



HAHAHHAHAH pallar inte "jag klippte också bort några långa hårtestar i armhålorna" fattade inte att du menade hestens först.................

2012-03-03 @ 21:39:05
URL: http://naturalpony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback