det här med motivation..

..är helt otroligt svårt. Jag känner just nu att jag är nere i en svacka där jag inte tycker varken hästar, ridning eller andra aktiviteter med dom är speciellt roliga. Antagligen är det väll för att det regnar dag in och dag ut, hagar + hästar är leriga dygnet runt och det blir mörkt vid fyra. Någon som känner igen sig? Sedan är det skola fem dagar i veckan med, läxor på det och andra saker som ska göras. Som Linn (http://linnolsson.se/) skriver: ibland blir stallet ett måste i vardagen - och då är det faktiskt inget roligt. Då är det bara ett måste. 
 
Igår bestämde jag mig för att ge Hanna vila, så länge som det "behövs" för att jag ska känna sug igen. Jag tror det är bättre att göra så, än att gå varje dag och känna dåligt samvete över att hästen får stå. Då är det lika bra att bara bestämma det från början. 
 
Idag fick jag dock lite hästsug. Borstade och fixade med båda hästarna, och det var till och med lite mysigt att mocka, det ni. ;) Det kändes väldigt skönt att få ha den känslan med sig, ha bra musik i öronen och sjunga med, gå med ett litet leende på läpparna och bara trivas, för det är ju det jag gör i stallet - trivs.
 
Hanna fick dock vila idag igen, men det tror jag inte hon har ont av. Det har vart ganska mycket träning nu det senaste, så en liten "semester" klagar hon nog inte på. ;)
 
 
Egentligen så klöser det ju lite i mig av iver för att börjaj jobba på "allvar" med Hanna. Nu ser hon väldigt fet ut på bilden, det är felsteg och den är ganska orättvis över lag, men hon är ju ganska fet, och omuskald. (trors att hon blivit mycket bättre sedan hon kom.) Men jag tror, som skrivet att det är viktigt att det inte blir ett måste. Man ska tycka det är kul, man ska inte behöva tvinga sig ut till stallet!
 
// Emmy
 

Kommentera inlägget
Postat av: Moah Svantemark ♥

Söt blogg!
Hur mår du?
Kram

Svar: Tack!Jag mår jättebra.
Kram.
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-11-20 @ 20:43:48
URL: http://moahsvantemark.blogg.se
Postat av: Elin Eriksson

Jag känner likadant ju! Det kändes som jag skälv hade skrivit det! Lite skrämmande.. :O men jag ska också ställa av Skarfur lite. Mamma gör samma sak med Askur och det. Är ju så TRÅKIT att rida själv när man brukar rida med någon. :(

Hoppas du har det bra i alla fall! Vi måste sed snart igen! Saknar dig ju! :* <3

Svar: Hihi, häftigt!
Ja, det är ganska tråkigt faktiskt. Ibland är det skönt, att bara få ge sig ut alldeles själv, men när det är mörkt finns det typ inget värre, hehe :c
Men mamma sa, att till sommaren kanskekanskekanske du komma hit med Skarfur, eller om jag kommer till dig med Hanna! :D :D :''D det vore fett roligt, om det gick att lösa på något sätt!

Saknar dig med finis! :* <3
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-11-20 @ 21:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback