Gårdagens ridtur!

Igår så red jag på Hanna, och mor min gick med och ledde Prinson, som ville äta mest hela tiden. ;)
 
Hade en repgrimma på henne, med ringar i, fast inte helt vanlig repgrimma, utan lite annorlunda. Ska försöka ta kort på den så ni får se, svårt att förklara. Anledningen till att hon fick ha den är för att jag dels vill försöka rida utan bett så mycket som möjligt, och att hon håller på att fälla sina tänder nu. Då tycker jag hon ska få vara utan bett i munnen!
 
Det gick i vilket fall väldigt bra, hon var till och med lite svettig efter. Hon lyssnade bra på halterna, men var lite stark när jag skulle svänga, och eftersom hon inte kan skänklarna så bra är jag ju tvungen att ta lite mer med handen då, tyvärr. Dock så tror jag att den enda anledningen till att hon är så svår att svänga med är att hon gärna vill gå i kanterna, för hon är lite ömfotad. Men, som min värkare sa, hovarna kommer härda så det med blir bättre.
 
Tog lite trav en kort sträcka, när vi travat förbi Prinson och mamma som gick före ville hon inte fortsätta, och när jag ville det blev det en liten protestbockning. Tjursto. ;)
 
Men som sagt, det gick jättebra och jag är väldigt nöjd med henne. :)
 
// Emmy

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback