Längtan

Så fort jag gått ur skolan och fått en hållbar ekonomi så vill jag flytta hemifrån.. Eller ja, egentligen vill jag inte flytta hemifrån så tidigt, jag gillar ju att bo hemma med mor och far. Och Lisa så klart. Men i vilket fall så får det nog bli en ganska tidig flytt, för jag har i många år velat skaffa mig någon reptil, allra mest majsorm och leopardgecko. Men jag får inte ha något här hemma, inte ens efter min relativt långa argumenterande text om varför jag borde få köpa en majsorm eller något annat trevligt. Så jag får vänta några år till tills jag har flyttat hemifrån... Vilket suger... Och jag är ju så där löjlig också så att jag gråter på grund av det här. Mest för att jag fick massa dumma, falska förhoppningar. Jag trodde verkligen på den där texten... Men den hjälpte nog inte ett skit. Så jag bröt ihop lite efter nejet. 
 
När jag flyttar hemifrån ska jag i alla fall skaffa massa reptiler, majsorm, leopardgecko, crested gecko, kanske kungspyton och en dabbagam... Skäggagamer är ju hemskt fina också... Jag vill ha ett helt rum bara för mina framtida reptiler. Det hade varit ganska underbart. Men jag kan inte låta bli att fortfarande hoppas, av hela mitt hjärta, att mina föräldrar helt plötsligt ångrar sig... En majsorm tar ju rätt mycket plats, men typ en crested gecko behöver ju inte alls ett så stort terrarium... Eller en leopardgecko... Det kanske låter töntigt, men jag vill verkligen det här. Bara börja hemma med någon lättskött, trevlig reptil.. Och senare när jag flyttar och känner mig mer redo kan man skaffa fler allteftersom man får mer erfarenhet och förhoppningsvis ännu mer intresse än vad jag redan har. Men det är bara idiotiska drömmar så klart. 
 
//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Emmy

Åh, jag håller på och svimma när jag läser detta, jag och min ormfobi, haha.

Men drömmarna kan ju bli sanna, någon gång Elin! Och jag tycker verkligen inte det är idiotiska drömmar, inga drömmar är idiotiska!

kram!

Svar: Haha, jag är störtkär i ormar! :')
Ja, de blir ju det, bara lite senare än jag vill förmodligen...

Kramis! <3
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-11-21 @ 09:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback