Överambitiös.

Idag mockade och fixade jag stallet som vanligt, och sedan stod jag inför ett svårt val. (jättesvårt, jag vet, haha.) Jag visste inte om jag skulle ta ut och träna Hanna lite, eller inte. Kände mig halvsur, och ville inte riktigt riskera att passet skulle gå dåligt, men jag valde ändå att ta ut henne.
 
Åh, det ångrar jag inte en sekund. Fy tusan vad duktig hon var! Började med att träna lite på cirkeln, hon lyssnade hela tiden och var väldigt uppmärksam. Efter det tränade jag lite tryck, det gick också vädligt bra. Tränade ner, bak, flytta åt båda sidorna med bakdelen, och flytta huvudet/nacken/halsen mot mig. Sidorna har hon lite svårt med, hon undrar väll vad jag gör, haha. Men tror det sätter sig efter lite mer träning.
 
Sedan tog jag fram lite leksaker. En fotboll, och en badleksak, som är ungefär lika tjock som en hinderbom, fast i något platsmaterial. (som man kan flyta på när man är i vattnet, om ni fattar, hehe. ;)) Det var läskiga saker det, och oj så man kunde låta. När jag hållde bollen gick det dock bra, och sedan fick bollen även "klappa" henne.
 
Badleksaken var fortfarande läskig, jag försökte klappa den och pilla på den, vara bredvid och jo, tillslut vågade hon sig på att nosa på den. I slutet gick hon till och med över den, duktiga och modiga tjejen!
 
Det var verkligen en rolig träning, sådant här gör mig så gladd och pushad!
 
// Emmy

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback