Cha cha bloggen.

Nämen, hej på er! ;)
Bloggade inte igår, var i skolan och sedan kom en horsemanshiptränare hit och tränade mig och Hanna, och sedan var hjärnan helt full med ny kunskap, och jag orkade inte riktigt sätta mig varken här eller på dv och skriva om hur det gick, så gör det idag istället. :)
 
Vi satte på henne rep och repgrimma och började gå mot en äng som är en bit från vårat hus, det gick bra och hon lyssnade väldigt bra på mig, men hänge och tryckte lite mot mig. Sedan när vi kom till ängen så skulle jag skicka ut henne på en volt. Det gick sådär, hon hade en väldig massa energi, drog och höll på för att komma tillbaka till stallet och Prinson.
 
Jag bad att Alexandra, som tränaren heter, skulle ta henne lite, då jag inte riktigt vet hur jag skulle hantera situationen. Alexandra jobbade med henne en kvart kanske (riktigt roligt att kolla på!!), och hon bara sprang och sprang, försökte sticka iväg flera gånger, ville inte samarbeta alls och lyssnade inte direkt bra, men sedan lugnade hon ner sig efter ett tag, och ställde sig och tuggade = med att hon funderade och tänkte på vad det var Alexandra ville av henne, vad det var hon försökte göra osv.
 
Hon gick fram till mig och så fick jag ta över. Det kändes lite obehagligt vissa stunder, då hon försökte dra iväg med mig med ibland. Men i slutet gick det jättebra, och jag lärde mig massor med saker, och hur jag ska hantera olika situationer, härligt! :)
 
Så idag ska jag nog bara ta en skrittpromenad med henne, för hon blev väldigt svettig igår, och sedan borsta henne noggrant. :) Men, nu har jag no (har faktiskt pluggat i typ 40 minuter, så behövde en paus.), så får återgå till det.
En bild från när jag tränade ensam med henne i tisdags. :)
 
// Emmy

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback