Fröken bus

Jaaaa, idag är jag trött på grund av för lite sömn. Alltid trött men idag är jag jättetrött. Hade svårt att sova så låg och läste lite och helt plötsligt hör jag ett ljudligt gnäggande, förvånansvärt nära huset och efter det flygiga, travande steg ute på grusuppfarten... Så jag insåg i min ensamma lilla läsning att en viss hästjävel inte var kvar i sin hage längre - närmre tolv var klockan - så det var bara att säga till Lisa som inte somnat att en fröken jobbig häst inte var i sin hage längre och så fick vi pallra oss ner, ta på oss massa ytterkläder och gå ut. 
 
Och där stod hon, flåsandes och stressad - Petra, så klart... Fiona stod i hagen och var jätteorolig och Petra var lika orolig hon, hon var nog knappt medveten om att hon rymde och sen kunde hon inte komma in igen. En undertråd hade ramlat ner, antingen själv eller så har hon betat under och råkat trycka ner den (ingen el i) och sen råkat gå ut ur hagen och förvånat insett att Fiona var på andra sidan staketet. Men vi fick tag på det lilla livet (som för övrigt såg riktigt stilig ut när hon travade runt och fnyste) och släppte in henne igen till en missnöjd Fiona och sen tog vi upp tråden igen. 
Sen när vi ändå var ute fyllde vi på hönätet och vattnet så vi slapp göra det på morgonen i stället. När vi kom in var jag ju helt vaken igen - typiskt - och kunde inte somna så jag läste ett tag till, såååå det blev inte så mycket sömn i natt. 
 
Idag slutar jag tidigt, så då ska Lisa och jag rida eller göra något annat med pållarna. Inte helt omöjligt att vi fotograferar ett rid/markpass då vi velat fixa det ganska länge nu men vädret har inte tillåtit. Om inte så blir det en hederlig, vanlig utetur.
 
//Elin

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback