from today

 
Vi har vart uppe i grannens paddock idag i ca timmen. Petra var lite tjurig, tror hon är i lite brunst, hon brukar bli lite pissig då. Men frånsätt från det så gick det bra! Jag red i början, travade lite över ett rör (haha fult det lät) och tränade på halter, fick dock bara till en bra galoppfattning idag (Petra brukar vara väldigt lätt att fatta galopp på annars), hon blev bara arg när jag försökte.
Men sen så hoppade jag av och longerade henne lite, det gick faktiskt super, hon var större delen av tiden relativt lugn, hon var bra i inkallningarna och byte av varv har hon blivit väldigt duktig på faktiskt. Eller ibland går byterna lite långsamt, men det är bara framsteg, med tanke på att hon gärna vill göra allt i superfart.
Sen longerade jag henne också lite över röret och avslutade med lite tryckträning.
Generellt sätt så var passet lyckat och min lilla bebis sköter sig som vanligt! :3
[godissugna pållar innan passet, petra har problem med att stå stilla]
[härligt med hovskägg.. mhm] skruttarna efter ridpasset:
Nu har vi även fått upp det nya Slow feeding nätet!
/Lisa

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback