Ledig

Idag är jag ledig och ensam hemma, så jag red Fiona ca 35 minuter i hagen. Skrittade mest, det är ju ganska så mjukt men travade lite och tog en galopp. Tränade på vikthjälper och så lite tygelkontakt som möjligt i svängningar, halter och förflyttningar.
I slutet tog jag också av mig jackan och viftade med den lite överallt utan att hon reagerade, provade dessutom att lägga jackan över huvudet och rida lite med den där, lite otäckt var det men hon gick dit jag bad henne att gå. Stolt matte!
TottoFåna ready for a ride!
Spånishästen med jacka över ansiktet.
 
När jag ridit ryktade jag henne en stund i boxen, Petra höll sig lugn ute i hagen, och när jag släppte ut henne kliade jag henne ordentligt en stund då hon bad så snällt. Man får så härligt smutsiga fingrar när man kliar hästar. ;) 
 
//Elin

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback