Mål med Hanna

Eftersom hela jag bara älskar att planera, har jag kommit på och satt upp lite mål för Hanna. Vissa som jag vill lyckas med ganska snart, och vissa längre in i framtiden.
 
1. Att finna framåtbjudning bort från stallet och inte vara beroende av andra hästar. Ni förstår kanske varför? :) Dels för att jag ska kunna rida ut på henne själv längre i framtiden, och kunna jobba med henne för övrigt utan att hon ska bli stressad över att hon är ensam. Vill även att hon ska kunna tycka det är roligt att promenera med bara mig som sällskap, och inte stanna titt som tätt.
 
2. Kunna köras. Det är egentligen bara för mig att börja komma igång med det, och ta tag i tömkörningen. Efter att ha tömkört henne några veckor kan jag ju faktiskt börja med körningen, vilket jag tycket är ett bra sätt att bygga upp kondition och muskler på samtigit som hon faktiskt är en draghäst, och gillar att dra. 
 
Haha, det var de målen jag kom på nu och ska jobba med just nu. Ridningen har jag inte tatt tag i, för jag vill att hon ska få upp konditionen och musklerna först, innan jag sätter mig på henne. Längtar som en tok tills jag kan rida min lilla tjej! Men medans så är det en massa annat roligt arbete som ska göras. :))
 
// Emmy

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback