My horse is a Bitch.

Haha, som rubriken lyder; Min häst är en bitch. 
Idag skulle jag ta ut Prinson ur hagen, och bad snällt Hanna att flytta på sig, genom att trycka henne lätt på bogen. Då lägger hon öronen bakåt, trycker sig förbi mig och står halv irriterat och glor på mig. Jag ber henne igen att flytta på sig, då försöker hon bita mig, och jag, som turligt nog inte blir rädd eller ens nervöd i sådana situationer, tar ett steg mot henne, och "ryter" till mot henne.
 
Men detta ska naturligtvis inte räcka. Hon väner sig kvickt som en lemur (haha, vad tusan fick jag lemur från?) och lyfter ena bakbenet, fortfarande med öronen slickade bakåt. Som tur var, kom hon väll på något, och sparkade inte. Men det var verkligen nära. Och om hon hade sparkat, så var det ju tur med att jag stod såpass nära (stod nästan precis bakom henne) och att hon inte hade fått så mycket kraft då. 
 
Det var verkligen inte trevligt, men efter detta gick det ändå någorlunda bra. Tränade med henne lite i vår enorma box, men grimman på, att hon skulle flytta sig när jag bad henne, det gick någorlunda bra men hon var allt bra sur på mig! ;)
 
Eftersom jag gillar denna bilden får ni se den igen. 

Kommentera inlägget
Postat av: Esther

Fin bild :)

Svar: Tack! :)
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-10-05 @ 15:33:55
URL: http://estherjarvling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback