Mys i stallet

Har tagit in pållarna nu, det är så blött i marken så det kan inte ligga torrt - det är den största anledningen till att vi överhuvudtaget tar in dem för de måste få sin djupsömn. Jag tog in dem ensam och innan har jag alltid tagit in Petra först och Fiona efter henne, men idag provade jag att leda båda tillsammans (Jag gjorde det klart för Fiona att jag gick emellan och att sparka på Petra inte var något alternativ.) och det gick förvånansvärt bra, båda höll sig på varsin sida om mig och i dörröppningen skickade jag bara in Fiona i sin box och tog sedan in Petra i sin. 
 
Sen så satt jag en stund i Fionas box och bara njöt av den lugna tillvaron och det mysiga ljudet av tuggande hästar. Det är lätt att finna ro när man är där nere, glömma allt jobbigt och bara vara. 
Gulliga pållar äta mat. 
 
//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Maja

Hej jag har precis startat en ny blogg som handlar om hästar, träning & min vardag. Skulle bli jätte glad ifall du kikade in! Kram! :)

2012-10-18 @ 21:48:42
URL: http://majjapedersen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback