Träning i paddocken

Idag har vi varit i paddocken och tränat igen, fokuserade bara på longeringen idag. Tänker inte skriva så mycket om det mer än att det gick riktigt bra, Fiona var lite ovillig när jag bad henne att öka till trav, men tillslut tog jag tag i mig själv och skärpte till mig så gick det super med traven sen. 
Vi fotade lite och det kom även med några små filmer som jag ska redigera ihop när jag laddat över dem och så kommer nog filmen upp här senare. Bilderna kommer här och så får ni lite beskrivningar på vad som händer osv osv, visar bilderna på Petra och Lisa och berättar lite om dem också, men Lisa får allt skriva ett eget inlägg om vad hon personligen kände under passet för det kan jag inte svara på (Lisa har fotat mig och Fiona och så vice versa): 
Förberedert varvbyte genom att byta plats på repet. 
Bromsar henne genom att ta ett steg framför drivlinjen.
Höjer vänsterarmen för att peka ut i vänster varv. 
Förtydligar med repet och ett till steg. 
Och så svänger totton. 
Ut i vänster varv.
Jättejobbigt att trava när Elin inte är tillräckligt "tydlig" och har för låg energi. 
Sötishesten
Reser mig efter inkallning - Fiona är hemskt söt men jag ser ut som ett retard.
Gå över det farliga och jobbiga röret.
Här någonstans sa jag till på allvar vad gäller traven och det syns lite lätt på henne att hon inte uppskattade att behöva trava, men trava gjorde hon - superduktig totto.
Lisa och Petra tränade mycket på inkallningar idag. Båda var också väldigt lugna och avslappnade med arbetet - Petra har varit väldigt stressad och extremt tryckkänslig innan - något som såg väldigt mycket bättre ut idag.
Inkallning
Pålle komma
Pålle skickas ut på volt igen. 
Varvbyte i trav om jag inte minns helt knas.
Varvbyte i skritt.
Hopplahopplaaaaa
 
Filmen redigeras nu - hoppas ni vill se den när den är uppladdad - 
 
//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Emmy :)

Vad duktiga ni är, alla fyra! :D

Svar: åeeew, tack! :'D
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-10-25 @ 10:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback