Dagens träning med Prinson

Jag gjorde nog ett misstag idag, som satte på Prinson repgrimman och långrep, och begav mig ut på en äng för att träna lite ledövningar och longeringar. Eftersom jag var på rätt dåligt humör, anade jag att det inte skulle gå sådär jättebra, men han har vilat så länge nu, så testade lite ändå...
 
Jag började med att göra några enkla ledövningar, mest för att jag själv behöver repetion på det. Stannade, svängde, framåt, bakåt och lite andra enkla saker. Det gick bara bra! :)
 
Sedan började jag longera han lite (fortfarande i rep och grimma). Det gick mindre bra. Mitt tålamod, som vanligvis inte är så jättebra, blir ännu värre med sådant här humör. Så där stod jag och försökte andas lugnt och tålmodigt med djupa andetag och knuten men ändå mjuk hand för att få hästen att stanna, haha. Ni kan ju gissa hur det gick! Så gav faktiskt snart upp. Prinson lyssnar inget vidare när jag är småsur (förstår han!) så det kändes inte som någon mening. Tar nya tag imorgon! :)
 
Knäppte även lite kort med min kamera verkar inte gilla det mulna och regninga vädret, för det blev inte alls några bra bilder. Så, tyvärr får ni vara utan i detta inlägget!^^
 
//Emmy

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback