Emmy, det är jag!

Hej!
Nu har jag fått äran att blogga här på Kallblodsfjollor tillsammans med Lisa och Elin. Det ska bli jätteroligt, och det känns häftigt att vara en del av bloggen jag förut läste så flititgt!
 
Som ni nog redan vet, så heter jag Emmy Andersson. Jag är 14 år och går i 8 i en skola som ligger några få mil om göteborg. Mina största intressen är djur och foto. Jag bor på en gård där vi har två kor, två hästar, två hundar och två katter. Hästarna, heter Hanna och Prinson, katterna heter Molly och Lakrits, hundarna heter Tula och Pia och kossorna heter Timiara och Tyra. :) 
Jag tycker även om att skriva, så någon novell kommer nog komma upp här då och då!
 
Prinson, är min "gamling". Han är "bara" 23 år, men tyvärr är han sliten i sina ben, har haft en tuff vinter och har haft svårt att gå upp i hull. Prinson är jag totalfäst vid, jag har utvecklats otroligt mycket tillsammans med han de 3,5 år vi haft tillsammans, och jag hoppas det kan bli ett tag till i vart fall. Jag tränar Horsemanship med han då och då, tömkör, rider små barbacka turer och bara låter han njuta av livet! :)
Prinson & Jag.
 
Hanna är min nya häst, som jag inte fått hem än, men hoppas på att hon kommer i veckan. Såklart kommer ni få reda på det då! :) Hanna är född 2009, hon är alltså tre år, och jag ska påbörja inridningen av henne. Hon är körd en hel del, men enligt nuvarande ägaren så är hon inte inkörd, utan bara körd. Alltså är hon inte helt säker och van än. Men hon är van vid att ha saker så ryggen, det underlättade arbetet med sadel på henne när jag hade henne hemma hos mig på prov! :) Jag och Hanna (kallas Hanni, Hannis) ska gå lektioner i horsemanship tillsammans, och kommer få hjälp av en väldigt duktig vän till mig med inridningen.

Hanna & Jag, hon longeras första gången.
 

Det var det jag kom på nu. Om ni undrar något, så är det bara att fråga! :) Nu har jag lektion, så kan inte skriva mer, men hej så länge!
 
//Emmy

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback