Fladdermus i garaget!

I morse när pappa var i garaget och skulle öppna dörren som leder ut så fick han något mjukt i handen istället för den lilla kedjan som öppnar dörren. Det lilla mjuka ramlade ner på golvet och det var en liten, liten fladdermus! Några timmar efter att han gått ut låg den fortfarande kvar på golvet och jag har varit nere och tittat på den (inklusive resten av familjen). 
Och den är helt ljuvlig! Jag har inte tagit någon bild på den men det kanske kommer upp någon här senare med en bild om den ligger kvar då. Vi misstänker att den påbörjat någon dvala inne i garaget och att det är därför den ligger kvar på golvet, eller så är det det faktum att det är dag och fladdermöss sover på dagen.. Hoppas den somnar på ett bättre ställe! 
 
Efter att ha sökt lite om svenska fladdermöss så föds mina misstankar om att det är en dvärgfladdermus då den är väldigt liten.
Googlebild på en dvärgfladdermus:
 
//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Oansenlig

Söting!

2012-09-29 @ 13:53:03
Postat av: mamsen

Undrar var namnet oansenlig kom ifrån i mitt förra inlägg...

Svar: Haha, jag undrar det också xD
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-09-29 @ 15:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback