Kortistur

Idag har vi ridit en kortis och mamma promenerade med och tog några bilder. Jag fokuserade inte på något direkt, började dock dra igång min "lutningsträning" alltså att Fiona ska stanna och backa om jag lutar mig bakåt och höjer tyglarna lite (så småningom utan att ta i dem) och sen kvickt fram när jag lutar mig framåt och flyttar bak skänklarna igen och när hon är "igång" så sätter jag mig helt neutralt igen. Det gick bra det lilla vi tränade så jag är nöjd. Sen var det mest en slappistur, mycket fokus på avslappning och bekvämlighet vilket gick finnemang. 
 
Här kommer en liten hög med bilder, laddar upp dem på Petra och Lisa också och så får vi hoppas att hon skriver en egen liten sammanfattning på ridturen. ;) 
Vi låtsas om att jag inte alls ser tjock, puckelryggad och bakåtlutat ut med västen under jackan.. 
Vi tränade på superlångsam, samlad trav i bredd. Jag ser det som bra träning så att de lär sig att rida i bredd inte alltid innebär en tävling och det blir en sorts kommunikation i sig att känna av vad den andra gör för att hålla samma tempo. 
(jag ler inte så naturligt.. Det är mitt överdrivna leende, ungefär så som småbarn gör när de blir fotade det är bara det att jag fortfarande gör det, 17 år gammal.)
 
//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Emmy :)

Jag blir så sjukligt sugen på att skaffa westernsadel bara jag ser dig rida i den, åh så härligt det ser ut! :3 och vilka fina pållisar ni har cc:

Svar: Jo, de är riktigt härliga! Du får kika på begagnat då kan man hitta ganska billiga! c:
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-09-29 @ 19:03:37
URL: http://kallblodsfjollorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback