Oh härliga höstväder!

Idag har Lisa och jag varit ute på långritt, det blev nog närmre tre timmar i alla fall i det underbara höstvädret. Älskar när det blåser istället för att bara regna, det är så jäkla mysigt när löven faller och man bara kurar ihop sig i sina tjocka jackor uppe på hästryggen. 
(pållar ready for a ridtur)
Det har varit en riktigt härlig tur, jag har inte fokuserat på speciellt mycket idag, bara lagt ner tid på att få det till en härlig tur helt enkelt vilket det också blev. Rolig dessutom! För vem kan säga att deras totto har fått smaka på köttbullar idag?
Jaaaduu, det var speciellt må jag säga. Vi red förbi en liten kille som åkte runt på en fyrhjuling och vi hade stannat där för att vänta på att en annan häst skulle gå förbi så att vi kunde galoppera upp för backen. Då hoppar den lilla killen av fyrhjulingen och ropar åt oss att stanna där.. Så vi stod ju kvar och tänkte att han kanske ville ge hästarna varsin morot... Men så kom han tillbaka och jag såg inga moroter i händerna men han viftade vilt och såg nöjd ut. Och helt plötsligt ser jag att han håller något.. Två köttbullar och Lisa säger lite artigt "Jag tror inte att de gillar köttbullar."
Men han trilskades (tack och lov att hästarna är sparksäkra för när han gick fram till Fiona som stod precis bakom Petra så klappade han på hennes rumpa, sånnadäringa "slagklapp" men hon reagerade inte. Tur det för hans huvud var i bra sparkhöjd...) Fiona, glupsk som hon är sög ju så klart in köttbullen i bara farten men den åkte lika snabbt ut igen och hon verkade riktigt missnöjd. Petra kollade i alla fall vad det var och stoppade den aldrig i munnen så pojken åt upp den själv och sen flydde vi i full galopp därifrån.. Japp. Det var udda.
 
Sen så såg vi fasaner och små kalvar! Fasaner är så fräcka! c: Lisa ramlade av också, vi får hoppas att hon delar med sig snarast för det var den sjukaste avramlingen jag sett och jag skrattade en aning åt det hela.. Såg ganska absurt ut.. x) 
Nöjd pålla efter en givande ridtur. 
   Lisa vattnar Petras ben... Ibland blir jag väldigt glad över att jag har Fiona, hennes ben är inte lika leriga på hösten som tinkerben tenderar att bli..! x) 
 
//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Emmy :)

åh, det kommer jag ihåg när jag skötte och red Enya, benen var leriga mest hela tiden kändes det som :c

Svar: hahaha x')
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-09-30 @ 17:54:49
URL: http://kallblodsfjollorna.blogg.se/
Postat av: ANNIE THA OST

Haha, herregud, låter som ett helt äventyr ju! :o
I alla fall, ni hade ju tur med vädret, om jag inte minns fel började det regna senare? ;)

Svar: Hihi :'DJo, det var jättefint! Det regnade i kväll och i natt c:
kallblodsfjollorna.blogg.se

2012-10-01 @ 00:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback