Ramlade av

haha.. jo, gjorde ju en superstilig avramling idag. Det började med att vi red på en relativt smal stig, den var otroligt lerig och petra hade superbråttom. 
hon gick/travade igenom träd, förbi fiona och jag var tvungen att luta mig ifrån träden för att inte skrapas av.
och sadeln satt lite löst märkte jag, för den började glida mer och mer. petra började trava och jag försökte desperat att få stopp på henne, vilket var ganska lönlöst när jag hängde på sidan av henne och skrattade.
Till slut så trodde jag att hon skulle stanna, men började springa på igen, till slut gick det inte att sitta kvar i sadeln, men jag lyckades faktiskt att landa på fötterna! så det var bara å sadla om och hoppa upp igen!
 
Ingen av mina avramlingar på Petra har vart normala, först blev jag avskrapad av träd och sen detta? haha.
 
För övrigt har hon vart lite ignorant idag, hon ville inte riktigt gå nere i kanten av vägen och sånt, men jag tycker ändå att hon skötte sig super - som vanligt!
Red förresten med repgrimman idag också, det funkade bra när hon ville lyssna. Men ibland tendeserar hon att bara stänga av och springa iväg mer eller mindre, händer nästan bara i slutet av en ridtur om det händer, och ibland hände det.
Som sagt, det var väldigt lerigt på ett ställe och hon blev otroligt stressad så hon ignonerade mina tyglar och sprang på. Jag blev såklart rädd, trodde att vi skulle gå omkull och därefter så blev jag arg på henne.. fy mig, hatar att jag har ett sånt humör, nått som jag verkligen måste jobba på!
 
 
/Lisa

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback