En vit häst, Jonna, en halvfärdig ozelot och träning med Fiona

Här kommer två bilder jag gjorde för några dagar sedan i photoshop och en halvfärdig: 
 
     En vit slarvhäst, det var så länge sedan jag målade i datorn så det var ovant!
Och en
bild på Jonna
 
Här är den som fortfarande har en del jobb hängandes över sig, det föreställer en ozelotunge. Jag filmar dessutom in processen så när bilden är klar får ni se en "speed painting" på den här! 
 
Och sist men inte minst så delar jag med mig av en liten film från igår när jag trick- och trycktränade Fiona, det gick finnemang. Tränade i en halvtimma drygt. Har nyss tagit tag i att flytta henne sidleds ordentligt då hon tycker att det är svårt och jobbigt att flytta bogen, framförallt så vill hon gärna stå vänd in mot mig vilket försvårar uppgiften. Det syns tydligt i filmen att bakdelen inte är några problem. Sen blandar hon fortfarande ihop "vinka" med att flytta sidleds så hon byter plats på kommandona ibland vilket syns på filmen! 
 
Haha, notera också att Jonna vill bli klappad och busad med en stund mitt i filmen... Hehe.. 
 
 
Ofta när jag flyttar henne så gnäggar och mullrar hon en massa, framförallt om jag flyttar henne en lite längre stund, det kan höras något på filmen men det är inte så mycket som hörs på grund av blåst och distans så jag tror inte att ni kommer lägga märke till något. 
 
I fredags var jag dessutom ute och red helt själv med Fiona för andra gången, gick jättebra, hon gick till och med med på att galoppera på bortvägen så jag är supernöjd!

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback