Lerkatt

Just nu håller jag på att göra en katt i lera på formlektionerna - in real size - har några foton från igår och några från idag som jag tänkte att jag kunde ladda upp här. Kan ju vara kul att se processen litegranna tänkte jag. 
 
            Den här bilden togs igår när jag arbetat med den i någon timma eller två och kände mig klar för dagen, grunden till kropp och ansikte var lagd.
 
                     
            Den här bilden är ifrån idag, nu har jag påbörjat ett finare detaljarbete med att få till anatomi och muskulation på ett bra sätt, samt uttryck och småsaker som tår och öron. Jag är inte speciellt nöjd med hur ansiktet ser ut, men leran börjar bli hård och otymplig så det kan bli lite klumpigt, är framförallt missnöjd med ögonen... Sjukt svårt att få det att se okej ut. 
 
            Han kan inte hjälpa att han är ful.. Det är hans skapares ondska som givit honom detta demoniska ansikte.  
 
     Meeen, jag är nöjd med kroppen i alla fall även om den behöver finslipas!
 
Jaaaaa, det är så den ser ut just nu. Uppdatering kommer när jag kommit längre med den! (Så länge uppdateringar om mina bild- och formarbeten är uppskattade förstås) 
 
//Elin

Kommentera inlägget
Postat av: Yvonne

Så klart att de är uppskattade! :)

Svar: YAY :D
kallblodsfjollorna.blogg.se

2013-04-23 @ 15:44:21
Postat av: Kaffehörnan

Shit vilket projekt

Svar: c: Vi fick jobba med något i stort sätt frivilligt, så det är riktigt kul att göra det till en större grej! :D
kallblodsfjollorna.blogg.se

2013-04-23 @ 15:58:43
URL: http://www.kaffehornan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback