Ridlektion!

För ett tag sedan hade jag ridlektion för mig kompis, Elin, och hennes häst Kiljan. Det var väldigt spännande!

Jag kom att tänka på hur svårt det är, att vara både puschande och peppande, samtidigt som man pekar ut fel som ska rättas till. Det är ju skitsvårt att hitta en balans i det?! Haha! Men jag tyckte det gick väldigt bra i vilket fall, jag har ju ingen som helst vana av att undervisa men jag försötke så gott jag kunde. Tog lite enkla saker som serpentiner över medelinjen, ställa på volt, göra halt på vissa ställen och snygga hörnpasseringar. 
 
Eftersom Elin med är inspererad på NH-tankar och att rida bettlöst bad jag henne rida mycket på långa tyglar och använda benen och sätet dessto med. Ibland tyckte hon inte att kiljan lyssnade men jag tyckte det såg fint ut, speciellt efter ett tag!
 
Och om ni inte ser det på bilderna, så är Kiljan Islandshäst! :)
 
 
// Emmy

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback