Ridning, ridning, ridning.

Hej på er! Igår red jag faktiskt Hanna, och det gick toppenbra.
Började med att longera tio minuter och hon kändes väldigt lugn och fin. Ryckte ingenting i repet (hade repgrimma och rep.) och skrittade och travade snällt på och var väldigt koncentrerad.
Det första som hände när jag hoppade upp var att hon stack med mig. Inte i galopp, utan typ snabb skritt eller något, haha, han faktiskt inte känna efter! Men snart hade jag henne under kontroll igen och gick lite påv volten då. Efter det tränade jag på en raksträcka, med att hon skulle flytta sig för skänkel och vikt. Det fungerade inte så bra i början, men efter ett tag så gjorde jag lite annorlunda och då gick det mycket bättre. Travade även upsuttet på henne och ställde lite krav på henne, och det gick SÅ bra. Duktiga tösen!
 
Dock var hon lite pigg, lite svår att hålla tillbaka och lite tipprig, men så länge det inte blir värre så är det okej. 
 
Idag är tanken att hon ska få komma ut på en förhoppningsvis lite längre promenad och få sträcka ut musklerna lite. Om jag får hjälp på fredag kanske det blir tömkörning, eller vila. Får se hur det blir, jag och pappa är lite på sned för tillfället...
 
// Emmy

Kommentera inlägget
Postat av: Wilma

Superfin blogg! :)

2013-01-18 @ 14:44:55
URL: http://ziro.blogg.se
Postat av: Ida&Agnes

Kika jättegärna in på våran nystarade fotoblogg! :D Skulle vara väldigt snällt!

2013-01-21 @ 17:14:41
Postat av: Matilda Almquist

Jätte fin blogg :)

2013-02-06 @ 15:50:13
URL: http://matiildaalmquist.blogg.se/
Postat av: Matilda Almquist

Fin blogg :)

2013-02-09 @ 13:45:30
URL: http://matiildaalmquist.blogg.se/
Postat av: My

Hej Hallå, hittade hit av en slump... Väldigt trevlig blogg och super fin header!
Nyfiken och vill följa nedräkning för föl 2013? Första är beräknad om 22 dygn redan och andra ska ha den 21/Maj...
Kram My

2013-04-11 @ 21:18:18
URL: http://www.myes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback