Attityd-hästen

I måndags hade jag en träning med Hanna (igår fick hon vila.) för tränare, eller hästcoach som hon egentligen utbildar sig till. 
Vi tränade en del på cirkeln, hur jag skulle hålla min arm och händerna, och olika slags energi. Det gick bra, hon saknar verkligen inte attityd min tjej, haha! När man ber henne om saker kan hon bli lite småsur, men det är inte alls som i början när hon nära på sparkade mot en, utan nu är det bara lite missnöje. Härligt att det blivit bättre, och jag hoppas att det blir ännu bättre efter lite träning! :) 
Sedan tränade vi lite tolerans med ett dressyrspö med en plastpåse längst upp. När man höjde det skulle hon stå still och när man sänkte skulle hon flytta på sig, och så skulle man såklart ha olika energi; Mer energi när spöet är nere och mindre när det är uppe.
Sedan blev det även lite tryckövningar. Hon skötte sig väldigt bra med tanke på att mina grannar höll på att klyva ved, köra med traktor och hade hundar nästan precis bredvid. Duktig toss! Det är så härligt att se att hon är så trygg.
 
 
En gammal bild tagen från mitt fönster, lyxutsikt! :')
// Emmy

Kommentera inlägget
Postat av: Katarina

Jätte fin blogg

2013-06-04 @ 21:29:39
URL: http://shettisdrottning.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback