Körhäst

Idag tömkörde jag Hanna ensam, det gick jättebra! Tror minsann jag fått en körhäst istället för ridhäst, för hon tycker det är så otroligt mycket roligare att bli körd och tömkörd än riden, suck... Haha! Nej men, jag tycker absolut det är jätteroligt att köra, det är bara lite segt när man måste ha någon med sig hela tiden. Men med lite mer träning kan jag nog snart köra ut ensam med! :)
 
Men som sagt, det gick jättebra idag! Vi tog en ganska kort sväng, men med trav på både borta- och hemväg, halter och flytta lite åt sidor. Hon lyssnade toppen, och jag kände mig faktiskt inte speciellt dum mot henne även fast jag hade bett, för jag behövde aldrig dra i det eller så. Annars kan hon bli ganska stark på hemvägen. (Jag har bara bett när jag kör.)
 
Jag är så nöjd, och det tror jag hon var med. Öronen är framåt hela tiden och hon stannar inte på bortavägen som hon kan göra en del när jag promenerar eller rider. Hon löjlar sig inte heller utan verkar ta sitt "jobb" på allvar, vilket är väldigt bra inför att vi ska börja köra lite smått i skogen.
 
Imorgon vet jag inte vad jag gör, just nu när det gått så bra vill jag bara köra köra köra, haha! I helgen blir det nog en långtur med mina kompisar och deras sköthästar i vart fall, HUR ROLIGT?!?! Jag är jättetaggad, haha, så längesedan jag red med någon ju!
 
Ha det bra, vi hörs! 
 
// Emmy

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback